Door: H.O. Mini (@2016)

 

Plof, plof, hoor ik op de mat, de post is geweest ! Altijd betrouwbaar. Ik raap de enveloppen op. Yep dat zijn bekende enveloppen, roept mijn gesprekspartner, ik ontving er gisteren en 4 ! CJIB verlangt donaties, bedenk ik. Maar 4 ? Ik scheur ze open en tot mijn verbazing 53 km h en 55 km/h . Toch bedragen van € 40 +.

Locatie ? Heenvliet. Het doet mij denken aan een pestactie, een te strak afgestelde paal. Die nieuwe palen zijn niet echt een verbetering, op dat kruispunt van de N218 zijn dodelijke ongevallen gebeurt, maar dan vooral op de busbaan.

Ben nu toch wel benieuwd wanneer die paal omgaat, de fantasie van mijn bezoek gaat volop aan de gang met “oplossingen”. De Eod zou er eens aan te pas moeten komen, omrijden met een tractor. De oplossing ? Oh zo simpel zeg ik, Je houden aan de snelheid aldaar. Maar ondertussen kijk ik dus ook niet vrolijk. Een kruising moet je naderen met gepaste snelheid zegt de wet, maar ook dat borden boven de regels gaan. Als je dan zo’n sanctie krijgt, denk je toch, wat is belangrijker ?

De snelheidsmeter ? Of de ogen op weg met een wijde blik ? Wat is het volgende na die drempels ? Een zebrapad met regenboogstrepen ? Het is een situatie die onveiliger is geworden en de protesten zijn verstomd. Eilanders kennende word er druk gebroed op een WOB, ijkingen en Europese regelgeving ! Weet je wat er zou moeten gebeuren ? Oppert de ander, een stoorzender van 3 tientjes verbergen in de nabijheid van dat ding.

Kost geen geld maar dan heb je ook wat ! Sympathie voor die 9 palen is ver te zoeken. Belangrijker is dat motorrijders tegen een zachte houten vangrail aan glijden. Dat is pas veilig ! NOT.

filmpje!!

NB: Deze column is gedateerd, geschreven in 2016, maar nog steeds actueel. De Gemeente Voorne aan Zee heeft geen zeggenschap over de N218( groene kruisweg) Het beheer valt onder de provincie zuid-Holland.

About Author

2 gedachten over “Flitspaal ellende

  1. Wim, 53 en 55 kilometer per uur doet het vast goed op verjaardagen.
    Dit is echter na correctie maar dat is even niet vermeld in het stukje.

    Er is sprake van een x aantal procenten correctie aan de hand van de snelheidsmeter in je auto (deze geeft altijd een hogere snelheid aan dan men feitelijk rijdt) .
    Rij maar eens 50 en kijk wat de navigatie aangeeft: een paar kilometer lager. En deze is dan vaak nog geen eens 100% correct en niet geijkt.

    Dan vergeten we bijna de wettelijke correctie van enkele kilometers die het OM toepast voor verbalisering. Oftewel er is een stuk harder gereden.

    1. Dank voor je reactie,
      Inderdaad gecorrigeerde snelheid, nu is dit stukje geschreven in 2016 voor het groot Hellevoet, toen werd wel duidelijk dat er GEEN correctie was toegepast en de situatie zeer verwarrend was met ALLE flitspalen op de N218.
      Borden onzichtbaar achter struikjes ( Geervliet). Op 4 km weg, al 16 borden waarvan 6 snelheidsborden met wisselende snelheden variërend van 70 naar 50.

      Het is er niet beter op geworden, drempels te pas en te onpas, en het attentieveld ligt op de snelheidsmeter en niet op weg. Dat geeft een extra gevaar zetting. Kortom de situatie kan sterk verbeterd worden.
      Jammer dat dit bij de provincie ligt. De Infrastructuur schiet ruim te kort op het aanbod van voertuigen, dit wordt in de toekomst ( 2024) een zeer hekel punt met de nieuwe tunnel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Share